Jak to działa?
Cały proces eReklamacji krok po kroku
KROK 1
Wypełniasz formularz
Składasz wniosek eReklamacji wypełniając formularz o takie dane jak:
dokładne zdjęcia wad produktu;
krótki opis sprawy;
dowód zakupu (np.: potwierdzenie przelewu, transakcji mobilnej lub kartą, paragon czy faktura);
swoje dane kontaktowe;
numer konta do zwrotu pieniędzy za wygraną eReklamację.
Następnie nasi specjaliści oceniają Twój wniosek, aby przygotować propozycję najlepszego rozwiązania (spójrz na kolejny krok).
Kiedy zatwierdzisz wybraną opcję, czekasz już tylko na kuriera po odbiór wadliwego produktu. Przygotuj paczkę w standardowy sposób, jak przy zwrotach z Zalando itp.
To jest moment, w którym prosimy Cię o jedyną opłatę* – 40 zł, na pokrycie kosztów przesyłki.
KROK 2
Doradzamy Ci najlepszą opcję
W ciągu maksymalnie 3 dni od złożenia wniosku eReklamacji otrzymasz od nas propozycję, o co najlepiej się starać, w przypadku tego wadliwego produktu. Najczęściej będzie to:
odstąpienie od umowy, Ty otrzymujesz 100% zwrotu ceny produktu na podane przez siebie konto + dostajesz* zwrot opłaty 30 zł za koszty przesyłki oraz zwracamy towar do sprzedawcy,
uznanie wad i obniżenie wartości produktu, czyli Ty otrzymujesz przelew w wysokości ok. 70-85% zapłaconej ceny + dostajesz* zwrot opłaty 30 zł za koszty przesyłki oraz zachowujesz wadliwy przedmiot (bądź eko, spróbuj dać mu drugie życie!).
Składając wniosek eReklamacji oraz decydując się na
rekomendowaną opcję postępowania, udzielasz nam pełnomocnictwa do zajmowania się całą sprawą w Twoim imieniu.
KROK 3
Ty odpoczywasz, my działamy
Aby kontynuować z eReklamacją –
w pierwszej części procesu powinno udać się nam rozwikłać takie kwestie, jak to, czy:
nieminął dostępny okres reklamacji;
wada nie wystąpiła wskutek normalnego użytkowania;
występują wyłączenia regulaminowe;
Sprzedawca nie będzie się z Tobą kontaktować! Całą procedurą reklamacji zarządzamy my, na podstawie udzielonego przez Ciebie pełnomocnictwa. Dokonujemy oficjalnego zgłoszenia, rozwiązujemy spory ze sprzedawcą, przygotowujemy argumentację, wykonujemy ekspertyzy czy weryfikacje techniczne lub oceny prawne.
Możemy informować Cię na bieżąco o postępach sprawy ale rekomendujemy zapomnieć, odpoczywać i planować co zrobisz ze środkami z otrzymanego przelewu.
KROK 4
Rozwiązanie eReklamacji i finalizacja procesu
Uzyskujemy od sprzedawcy deklarację o zadowalającym rozwiązaniu problemu. Przekazujemy Ci tę informację i jednocześnie podejmujemy ostatnie, niezbędne kroki, aby zakończyć sprawę pomyślnie.
W ciągu 14 dni, bo tak wskazuje polskie prawo, otrzymujesz pieniądze na wskazane przez Ciebie konto i ew. zwrot starego produktu.